Verzending & Retour

Wanneer je een bestelling hebt geplaatst bij LingaDore, wil je natuurlijk zo snel mogelijk genieten van je prachtige items. Lees hieronder alle belangrijke informatie.
Bij ons mag je je online bestelling binnen 30 dagen kosteloos retourneren.

Verzendkosten

Bezorging binnen Nederland en Duitsland is gratis. Bezorging naar België bedraagt €6,00.
Op dit moment is het tevens mogelijk om een bestelling te plaatsen vanuit Denemarken, Finland, Noorwegen en Zweden. De verzendkosten voor deze landen bedragen €3,95.

Ook is het mogelijk een bestelling te plaatsen vanuit Bulgarije, Frankrijk, Griekenland, Ierland, IJsland, Italië, Luxemburg, Malta, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Spanje, Tsjechië, Zwitserland en Groenland. De verzendkosten voor deze landen bedragen €2,95. Vanaf 75 euro zijn de verzendkosten gratis.

Verzending

Wanneer je vanuit Nederland vóór 14:00 uur een bestelling plaatst bij LingaDore, proberen wij je bestelling dezelfde dag nog te versturen. In de meeste gevallen ontvang je je bestellingen dus binnen 3 werkdagen. Echter, in perioden van extreme drukte, bij bestellingen op nationale feestdagen, of in geval van drukte bij de bezorgdienst, kan de levertermijn 1 á 2 dagen uitlopen. Bestelling die in het weekend worden geplaatst en betaald (vrijdag na 14:00 uur, zaterdag en zondag) worden in principe op maandag verstuurd en vervolgens binnen 1 á 2 werkdagen bezorgd.

Voor overige landen geldt; Wanneer je vóór 12:00 uur een bestelling plaatst bij LingaDore, proberen wij je bestelling dezelfde dag nog te versturen.

Bezorging

LingaDore verstuurt bestellingen uit Nederland gratis met PostNL.
Je bestelling wordt door ons meegegeven aan PostNL. Op het moment dat wij dit doen, krijg je een e-mail van ons In deze email staat een Track & Trace link van PostNL waarmee je de bezorging van je pakket in de gaten kunt houden. Heb je geen mail van ons ontvangen? Check dan even je spam map. Bestellingen naar België worden bezorgd door bpost.

Bestellingen uit overige landen worden met DHL verstuurd. De verzendkosten worden hierboven per land besproken. Op het moment dat wij dit doen, krijg je een e-mail van ons In deze email staat een Track & Trace link van DHL waarmee je de bezorging van je pakket in de gaten kunt houden. Heb je geen mail van ons ontvangen? Check dan even je spam map.

Klachten & Garantie

Wij besteden grote zorg dat de producten die wij leveren voldoen aan de bij het desbetreffende product vermelde specificaties en dat deze in goede staat verkeren en bij normaal gebruik naar behoren functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging of terugbetaling van het aankoopbedrag.
Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Ook is de garantieduur afhankelijk van de fabrikant.

Een defect LingaDore artikel ontvangen? Meld dit binnen 24 uur na ontvangst via e-mail (webshop@lingadore.com).
Schrijf in de e-mail niet alleen wat jouw klacht is, maar vermeld ook het ordernummer. Deze staat op de meegezonden factuur. Je ontvangt binnen 3 werkdagen een reactie met daarin een oplossing en hoe verder te handelen. Wij nemen de door jou ingediende klacht te allen tijde serieus.
Het kan zijn dat wij je vragen het product samen met ons schrijven retour te sturen alvorens wij een eventuele vervanging sturen of vergoeding uitkeren.
Heb je niet binnen 24 uur na ontvangst melding gemaakt van bovenstaande, dan gaan wij er van uit dat er conform jouw wensen is geleverd.

Heb je een klacht of kun je, je niet vinden in onze oplossing?
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar webshop@lingadore.com.
Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Retourprocedure

Wil je je bestelling niet houden? Dat kan natuurlijk voorkomen. We kunnen ons voorstellen dat je bestelling niet goed past, dat het in de verkeerde kleur of maat is geleverd, dat het niet is wat je had verwacht of dat de bestelling beschadigd is aangekomen.

Retourneren is zeer eenvoudig!
Retourneren is kosteloos vanuit Nederland, België, Duitsland en Zwitserland. LingaDore vindt het erg belangrijk het retourproces zo klantvriendelijk mogelijk in te richten. Daarom hebben we bij je bestelling een retouretiket meegestuurd. Je kunt deze sticker op de originele verpakking plakken en inleveren bij een PostNL of DHL service punt. Woon je in een ander land? Dan zijn de retourkosten voor eigen rekening. Het retour adres is: LingaDore / Mendels Fashion Group, Lünsingskuhle 789, 46282 Dorsten, Germany. Je kunt je bestelling tot 30 dagen retourneren.

Het retourneren van artikelen aan LingaDore is aan enige voorwaarden gebonden:
1. De artikelen moeten binnen 30 dagen worden geretourneerd. Deze periode begint op de dag dat je de bestelling ontvangt.
2. De artikelen moeten ongebruikt en onbeschadigd zijn, met alle originele labels en hangtags er nog aan.
3. LingaDore behoudt zich het recht voor om terugbetaling te weigeren als de artikelen niet in de oorspronkelijke staat worden geretourneerd.

Tot het moment dat het pakket bij LingaDore wordt ontvangen, ben jij verantwoordelijk voor de retourzending. Vraag dus altijd om een bewijs van verzending en bewaar deze goed.

Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan LingaDore geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kun je contact met ons opnemen via webshop@lingadore.com. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Modelformulier voor herroeping
Dit formulier alleen invullen en terugzenden als je de overeenkomst wilt herroepen.

Aan LingaDore, Helmkamp 46-F, 7091 HR Dinxperlo, Nederland, +31(0)315 65 32 02, info@lingadore.com:
Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgnde dienst (*) herroep/herroepen (*)
Besteld/ Ontvangen (*) op:
Naam/Namen consument(en):
Adres consument(en):
Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend):
Datum:

Terugbetaling

Wanneer LingaDore je retour in goede orde heeft ontvangen (artikelen zijn ongebruikt en bij voorkeur nog in de originele verpakking, originele labels zijn nog aanwezig en artikelen zijn onbeschadigd), stort LingaDore het aankoopbedrag (incl. eventuele verzendkosten bij het terugsturen van de gehele bestelling) binnen 14 dagen terug op het door jou gebruikte rekeningnummer.

Ruilen

Wil je een artikel ruilen voor een ander LingaDore artikel? Stuur dan het te ruilen artikel retour zoals hierboven omschreven. Het aankoopbedrag wordt door LingaDore binnen 14 dagen teruggeboekt op je rekening. Je kunt het gewenste artikel opnieuw bij LingaDore bestellen.

Cadeaubon en sale artikelen
LingaDore accepteert ook retouren die met een cadeaubon zijn betaald. Na ontvangst van je retourzending sturen wij je zo spoedig mogelijk een couponcode. De waarde van deze couponcode staat gelijk aan de waarde van de retourzending. Ook sale artikelen en speciale aanbiedingen kunnen worden geretourneerd. Voor het retourneren van deze artikelen gelden dezelfde voorwaarden als voor het retourneren van niet afgeprijsde artikelen.